TÜRKİYE GÜNLÜK KORONAVİRÜS TABLOSU Toplam İstatistikler
  • BUGÜNKÜ TEST SAYISI 355.947
  • BUGÜNKÜ HASTA SAYISI 26.896
  • BUGÜNKÜ VEFAT SAYISI 210
  • BUGÜNKÜ İYİLEŞEN SAYISI 30.542
Genel

GÜLSES VE ÜNLÜATAER’İ DİNLEDİLER

Yalova Musiki Derneği üyeleri İstanbul Beşiktaş Cemal Reşit Rey Konser Salonunda gerçekleşen TRT sanatçıları Melihat Gülses ve Bekir Ünlüataer konserine katıldılar. ‘Gül ile Bülbül’ isimli konserde orkestra perâ düet eserleri..

GÜLSES VE ÜNLÜATAER’İ DİNLEDİLER

Yalova Musiki Derneği üyeleri İstanbul Beşiktaş Cemal Reşit Rey Konser Salonunda gerçekleşen TRT sanatçıları Melihat Gülses ve Bekir Ünlüataer konserine katıldılar. ‘Gül ile Bülbül’ isimli konserde orkestra perâ düet eserleri seslendiren Gülses ve Ünlüataer konser sonunda dakikalarca ayakta alkışlardılar. Yalova’nın en seçkin topluluğu olan Yalova Musiki Derneği solistleri Cemal Reşit Rey Konser Salonunda gerçekleşen Melihat Gülses ve Bekir Ünlüataer konserinde hazır bulundular. Genel Sanat Yönetmenliğini Necip Gülses’in yaptığı konserde Aylin Şengün Taşçı ve Tuğçe Pala gibi birçok TRT sanatçısı da hazır bulundu. Saat 20.00’de başlayan konserde toplan 22 eser seslendirildi. Konser programında yer alan Gelin Kaynana düetini Melihat Gülses ve yine TRT Sanatçılarından olan Aylin Şengün Taşçı’nın kızı Mısra Taşçı ile birlikte yaptı. Konser hakkında bilgi veren Genel Sanat Yönetmeni Necip Gülses, “ Türk Müziği incelendiğinde iki ana başlıktan oluştuğu görülür. Bunlar “Sözlü ve Enstrümantal Müzik” olarak adlandırılmıştır. Enstrümantal müziğimizde solo saz icrasından ziyade toplu icra edilecek eserler üretilmiştir. Batı dünyasında olduğu gibi solo için eserler yani konçertolar yoktur. Yakın zamanda böyle bir eser kanun sazı için düşünülmüştür. Ancak bu durum saz sanatçılarımızın yetişmesinde sıkıntılar yaratmış, dolayısıyla virtüoz saz sanatçılarımız çok az olmuştur. Sözlü müziğimizde de besteciler kadın, erkek solo ve koro eseri diye ayırt etmeden eserlerini bestelemişlerdir. Osmanlıların son dönemlerinde, Tanzimatla birlikte müziğimizde de yenileşmeler yaşanmaya başlamış ve Fasıl Musikimizin yanında solo eser icraları ve icracıları iyice yaygınlaşmış batıda olduğu gibi eserlerin düet (Kadın-Erkek) icralarına da başlanmıştır. Ancak düet olarak bestelenmemiş eserlerin icrasında şarkılar kadın erkekler arasında bölüşülerek okunmaya başlamıştır. Oysa ki bu formda eser olabilmesi için şarkının, şiirinin diyalog içermesi gerekmektedir. Cumhuriyet sonrası 1925 ve 30’lu yıllarda yaygınlaşan operetler döneminde bestecilerimiz bu formda da eserler üretmeye başlamış ve bu eserler halk tarafından da benimsenmiştir. Bilhassa Batı tonlarına yakın olan Nihavend, Rast, Mahur, Sultanıyegah ve Hicaz makamlarında bir hayli eser bestelenmiş ve bu tür eserleri en çok Sadettin Kaynak, Yesari Asım Ersoy, Muhlis Sebahattin ve Dramalı Hasan gibi bestecilerimiz yazmışlardır. Birçoğu üretildiği yıllardan beri ilk defa olarak seslendirilecek olan orijinal düetleri sanatçılarımızdan Melihat Gülses ve Bekir Ünlüataer, o yılların icra anlayışına göre düzenlenmiş olan “Orkestra Pera“ ile birlikte seslendireceklerdir” dedi. Konser sonunda TRT sanatçıları Melihat Gülses ve Bekir Ünlüataer dakikalarca ayakta alkışlandı. Salonu terk etmeden önce tüm dinleyicileri ile tek tek ilgilenen ünlü sanatçı Melihat Gülses hayranları ile uzun uzun resim çektirdi.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

Sitemizde yapacağınız yorumlar kontrol edildikten sonra yayınlanacaktır.

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL